Ομιλία κ. Γρηγοράκου για τις ΔΕΚΟ.


 

 

 

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΓΡΗΓΟΡΑΚΟΣ: Με χαρά, κ. Τσιαμαντή, διάβασα το βιογραφικό σας. Είναι  εντυπωσιακό. Είστε, φαίνεται, ένας πάρα πολύ καλός δημόσιος λειτουργός και σεμνός άνθρωπος. Από τυχαίο συμβάν αποφάσισα να έρθω στην Επιτροπή και τυχαία μου είπαν για την πορεία σας στον Ο.Σ.Ε.. Είναι γεγονός ότι αυτές τις μέρες, περνώντας το νομοσχέδιο αυτό που συζητάμε τώρα στην Επιτροπή, θα αντιμετωπίσετε πολλές δυσκολίες.

Ακούγονται υπερβολές και από τις δύο πλευρές. Εγώ είμαι κάπου στη μέση, γιατί πιστεύω ότι οι εργαζόμενοι σε κανένα φορέα δεν είναι αυτοί οι οποίοι έχουν φταίξει. Φταίνε οι πολιτικές που κάναμε εμείς για τους φορείς αυτούς και που δώσαμε το δικαίωμα, κάποια στιγμή, σε ανθρώπους σαν κι εσάς, που θα αναλάβετε τώρα την τύχη του Ο.Σ.Ε., να κάνουν λάθη και διαχειριστικά και πολιτικά.

Ξέρω ότι είστε φίλα προσκείμενος στους εργαζόμενους και θα ήθελα, μετά από ένα ορισμένο χρονικό διάστημα - μιας και η Επιτροπή μας λέει ότι μετά από 6 μήνες θα καλεί όλους αυτούς τους οποίους έχει επιλέξει εδώ, να κάνουν έναν απολογισμό της δουλειάς τους - θα χαρώ μετά από 6 μήνες να σας ξαναδώ και να έχετε προχωρήσει αρκετά αυτό το έργο του Ο.Σ.Ε..

Υπάρχει μια κακοδαιμονία, είναι γεγονός, στον Οργανισμό και τα δημοσιεύματα των τελευταίων χρόνων δεν περιποιούν τιμή για αυτούς που διαχειρίστηκαν την τύχη του Ο.Σ.Ε.. Η αλήθεια επιμένω ότι είναι κάπου στη μέση. Βέβαια, οι εικόνες με τα 20 παραπάνω βαγόνια, που να διακινούν τσιγάρα ή οτιδήποτε εμπορεύματα, τα οποία είχαν έρθει σε επαφή με λαθρέμπορους κ.λπ., δεν είναι τιμητικό για ένα Κράτος όπως είναι η Ελλάδα. Πιστεύω ότι αυτά τα ξέρετε και ότι θα είστε ένας αυστηρός κριτής.

Ας μπούμε στο θέμα που με αφορά προσωπικά. Πώς σκέπτεστε την κοινωνική διάσταση αυτού του μεγάλου Οργανισμού που εσείς θα αναλάβετε τώρα;

Τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και γενικά, οι σιδηρόδρομοι εξυπηρετούν ανθρώπους οι οποίοι είναι κάτω από τη μεσαία τάξη, ανθρώπους εργαζόμενους, ανθρώπους οι οποίοι έχουν χύσει πολύ ιδρώτα για να καταφέρουν κάτι στη ζωή τους. Όμως, αυτό το μέσο που θα πάρετε εσείς και θα διαχειριστείτε, το ξέρετε καλύτερα από εμένα ότι είναι το εργαλείο του μέλλοντος. Είναι το εργαλείο των μεταφορών. Οι σιδηρόδρομοι είναι το μέλλον.

Δεν είναι οι αεροπορικές εταιρείες, ούτε τα αεροπλάνα, γιατί είναι χρονοβόρα και ο χρόνος είναι χρήμα και στην εποχή που ζούμε είναι πολύ περισσότερο χρήμα από ποτέ. Το να πάει κανείς σε ένα αεροδρόμιο, να πάρει το αεροπλάνο, να πάει στο αεροδρόμιο για να πάει στη δουλειά του και να γυρίσει είναι πάρα πολύ μεγάλος χρόνος.

Σήμερα, στα δίκτυα της Ευρώπης, για παράδειγμα, Βρυξέλλες και Παρίσι, είναι 350 χιλιόμετρα που γίνονται σε μία ώρα. Άρα, λοιπόν, το εργαλείο του μέλλοντος, ο πολιτισμός, ο οποίος εξαρτάται από αυτό το εργαλείο, είναι, πραγματικά, πολύ φέρελπις. Τα επόμενα χρόνια πιστεύω ότι θα υπάρχει μια πολύ μεγάλη εξέλιξη σε αυτό το μέσο. Μάλιστα, αν γίνει και η οικονομική ανάκαμψη, πιστεύω ότι όλα θα πάνε καλύτερα.

Σχετικά με το δίκτυο στην Ελλάδα, ξέρετε καλύτερα ότι είναι απαρχαιωμένο. Μπορείτε να μου πείτε, αν το ξέρετε, μιας και είστε ειδικός, πόσοι νομοί στην Ελλάδα δεν έχουν σιδηρόδρομο; Θέλω να σας πω, λοιπόν, ότι έχω φανταστεί ένα τρένο που να ξεκινά από την Ιεράπετρα της Κρήτης, να πηγαίνει στα Χανιά, να σταματάει στα Αντικύθηρα, στα Κύθηρα, στη Νεάπολη Λακωνίας και να περνάει από τη Σπάρτη, από την Τρίπολη και να έρθει στην Αθήνα, να φτάνει στη Ρωσία, στη Μόσχα, στο Λονδίνο, στη Μαδρίτη. Αυτό ήταν το όνειρό μου.

Θα σας πω όμως ότι το 1895, πριν από 115 χρόνια, όταν σχεδιάστηκε ο σιδηρόδρομος την Ελλάδα από τον Χαρίλαο Τρικούπη, κάποιοι φρόντισαν και τη Λακωνία την άφησαν από έξω. Τώρα γίνεται ένας μεγάλος δρόμος, που γίνεται από τους Έλληνες πολίτες, από το Ελληνικό Κράτος. Δεν γίνεται ούτε από τη Ν.Δ. ούτε από το ΠΑ.ΣΟ.Κ., γιατί το Κράτος πιστεύω ότι έχει συνέχεια. Ξεκινήσαμε εμείς το έργο Λεύκτρο - Σπάρτη, το συνέχισε η Ν.Δ. και τώρα θα παραδοθεί, μας είπαν, το 2012.

Το παράπονό μου σε αυτό είναι ότι προσπαθώ, όλα αυτά τα χρόνια που είμαι βουλευτής, να συνδέσω το Γύθειο ή τουλάχιστον τη Σπάρτη με το Λεύκτρο, με τη Μεγαλόπολη και παρακάλεσα επανειλημμένως όλους τους υπουργούς και του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και της Ν.Δ., μέσα σε αυτόν τον δρόμο, την εθνική οδό, που είναι 28 χιλιόμετρα, από τη Μεγαλόπολη μέχρι τη Σπάρτη, να μπει και μια ράγα τρένου.

Στάθηκε αδύνατο. Τι έχει ξοδέψει αυτό το κράτος και έχουν πάει χαλάλι; Δεν έστησε κανείς ευήκοον ους να ακούσει μια πρόταση. Ο Χαρίλαος Τρικούπης είχε βάλει τις γραμμές, από την Σπάρτη μέχρι την Τρίπολη και τα σίδερα μέχρι το Γύθειο.  Έχασε τις εκλογές και χάθηκε το τρένο της ζωής και της γραμμής.