Επικαιρότητα - 8/7/2025


Προχωράει η κατασκευή της Νέας Γέφυρας του Ευρώτα στη Σκάλα του Δήμου Ευρώτα - Αυτοψία από τον Αντιπεριφερειάρχη Λακωνίας Θεόδωρο Βερούτη, ο οποίος παρακολουθεί από πολύ κοντά το έργο

Το εργοτάξιο της νέας γέφυρας του Ευρώτα στην Σκάλα επισκέφθηκε την Δευτέρα 7/7/2025 ο Αντιπεριφερειάρχης Λακωνίας Θεόδωρος Βερούτης, μαζί με τεχνικούς της Π.Ε Λακωνίας, όπου παρακολούθησε τις σκυροδετήσεις του δεύτερου τμήματος του φορέα της γέφυρας οι οποίες βρίσκονται σε εξέλιξη.

Σύμφωνα με δηλώσεις του το σύνολο των εργασιών του φορέα θα ολοκληρωθούν έως τις αρχές Σεπτεμβρίου και ακολούθως, άμεσα, θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής των προσαγωγών οδών, που θα διασυνδέσουν τη νέα γέφυρα με το εθνικό οδικό δίκτυο.

Αναλυτικά, μετά την επιθεώρηση των εργασιών, ο Αντιπεριφερειάρχης Θεόδωρος Βερούτης δήλωσε: «Οι εργασίες κατασκευής της Νέας Γέφυρας του Ευρώτα προχωρούν πλέον με καλό ρυθμό και η παρουσία μου σήμερα στο εργοτάξιο έχει να κάνει με το γεγονός της επισήμανσης προς όλους τους εμπλεκόμενους - ανάδοχο και φορέα επίβλεψης – ότι πρέπει να εκμεταλλευτούμε τους θερινούς μήνες προκειμένου να ολοκληρωθεί ο φορέας της Γέφυρας. Ο εκπρόσωπος του αναδόχου δεσμεύτηκε ότι θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα και το σύνολο των εργασιών του φορέα θα ολοκληρωθούν έως τις αρχές Σεπτεμβρίου και ακολούθως, άμεσα, θα εκκινήσουν οι εργασίες κατασκευής των προσαγωγών οδών, που θα διασυνδέσουν τη νέα γέφυρα με το εθνικό οδικό δίκτυο. Σκοπός μας είναι να αντικαταστήσουμε όσο το δυνατό συντομότερα έτσι στο οδικό μας δίκτυο την πεπαλαιωμένη μεταλλική γέφυρα, που ταλαιπωρεί εδώ και πολλά χρόνια τους χρήστες της οδού, με ένα σύγχρονο οδικό έργο».


Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι το αντικείμενο του έργου, περιλαμβάνει την κατασκευή οδικών και τεχνικών έργων συνολικού μήκους 310,00μ. και ειδικότερα την κατασκευή γέφυρας μήκους 90μ, στον ποταμό Ευρώτα στη Σκάλα καθώς και την συναρμογή αυτής, με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο.

Η νέα γέφυρα κατασκευάζεται πλησίον της υπάρχουσας παλαιάς μεταλλικής γέφυρας και σε απόσταση περίπου 11,50μ. νοτιοανατολικά από τον άξονα της υφιστάμενης γέφυρας. Το πλάτος της θα είναι 13,20μ, και η τυπική της διατομή περιλαμβάνει μια λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,25μ ανά κατεύθυνση, μια λωρίδα καθοδήγησης, πλάτους 0,25μ, ανά κατεύθυνση και πεζοδρόμια πλάτους 2,10μ, ανά κατεύθυνση καθώς και το απαραίτητο πλάτος για την τοποθέτηση των στηθαίων ασφαλείας της οδού. Η γέφυρα είναι σύμμικτης κατασκευής με φορέα που κατασκευάζεται από μεταλλικούς δοκούς και οπλισμένο σκυρόδεμα. Οι προσαγωγοί οδοί που συνδέουν την γέφυρα με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο θα έχουν πλάτος κυκλοφορούμενου καταστρώματος που θα κυμαίνεται από 7,00μ έως 9,00μ, σύμφωνα με τις διατομές της εγκεκριμένης μελέτης εφαρμογής γεωμετρικού σχεδιασμού της οδού, με την κατασκευή πεζοδρομίου πλάτους 1,50μ εκατέρωθεν αυτού.

==========