Επικαιρότητα - 12/4/2021


Στον ΕΛΓΑ Τριπόλεως ο Θανάσης Δαβάκης για τις αποζημιώσεις των Λακώνων παραγωγών

Συνάντηση με τον περιφερειακό Διευθυντή του Υποκαταστήματος του ΕΛΓΑ στην Τρίπολη, Ηλία Αγγελόπουλο, είχε την Παρασκευή 9 Απριλίου 2021 ο βουλευτής Θανάσης Δαβάκης, για να πληροφορηθεί σχετικά με την εξέλιξη των διαδικασιών εκτίμησης και αποζημίωσης των ζημιών, που τους τελευταίους μήνες έχουν συμβεί σε διάφορες περιοχές της Λακωνίας.

Μετά τη συνάντηση και την ενημέρωση που είχε, ο Λάκωνας βουλευτής δήλωσε: "Σήμερα το πρωί, επισκέφθηκα την «καρδιά» των Γεωργικών Ασφαλίσεων στην Πελοπόννησο, το περιφερειακό υποκατάστημα του ΕΛΓΑ στην Τρίπολη και ζήτησα να ενημερωθώ σχετικά με την εξέλιξη των διαδικασιών εκτίμησης και αποζημίωσης των ζημιών, που τον τελευταίο χρόνο έχουν συμβεί σε διάφορες περιοχές της Λακωνίας.

Συναντήθηκα με τον διευθυντή του υποκαταστήματος Ηλία Αγγελόπουλο, ο οποίος με ενημέρωσε διεξοδικά και έγκυρα για τα επόμενα βήματα στην πορεία της διαδικασίας αποζημίωσης των Λακώνων παραγωγών στις πληγείσες περιοχές του Δήμου Ευρώτα, της Σκούρας και του Κεφαλά.

Ειδικότερα:

ΔΗΜΟΣ ΕΥΡΩΤΑ
Ο παγετός τής 17ης Φεβρουαρίου, έχει προκαλέσει ζημιά στα εσπεριδοειδή για επιτραπέζια χρήση (Βαλέντσια και όψιμα ομφαλοφόρα) του ΛΕΗΜΟΝΑ, του ΕΛΟΥΣ και του ΑΣΤΕΡΙΟΥ ενώ έχει πληγεί σημαντικό μέρος των εσπεριδοειδών της ΣΚΑΛΑΣ, της ΜΥΡΤΙΑΣ, του ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ και του ΒΛΑΧΙΩΤΗ και υπάρχουν θύλακες παγοπληξίας στη ΓΛΥΚΟΒΡΥΣΗ, στον ΑΓΙΑΝΝΗ, στην ΑΠΙΔΙΑ, στις ΓΟΥΒΕΣ, στη ΓΡΑΜΜΟΥΣΑ και στη ΣΤΕΦΑΝΙΑ. Επίσης υπάρχουν μικρότερες ζημιές στον κάμπο των ΜΟΛΑΩΝ. Από την περασμένη Τρίτη 6/4/2021 έχουν ξεκινήσει οι πρώτες ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ από γεωπόνους εκτιμητές, αρχίζοντας από τις λιγότερο πληγείσες περιοχές για να καταλήξουν στις περιοχές με το μεγαλύτερο πρόβλημα.

ΣΚΟΥΡΑ-ΚΕΦΑΛΑΣ
Στις 23.3.21 ισχυρή χαλαζόπτωση έπληξε διάφορες περιοχές της Σπάρτης με το μεγαλύτερο ποσοστό να έχει πέσει στη ΣΚΟΥΡΑ και τον ΚΕΦΑΛΑ σε λαδολιές και Καλαμών. Την επόμενη ημέρα κλιμάκιο του ΕΛΓΑ επισκέφθηκε την περιοχή, διαπίστωσε την ζημιά και την έθεσε υπό παρακολούθηση έως το στάδιο τής φυσιολογικής καρπόπτωσης, όπου και θα υπάρξει πιο καθαρή εικόνα. Πρέπει να επισημάνω εδώ, ότι επειδή η ζημιά αυτή επήλθε κατά το προανθικό στάδιο των δέντρων, στο μπουμπούκι ή στο μούρο όπως λέμε, δεν καλύπτεται ασφαλιστικά από τον Κανονισμό του ΕΛΓΑ.
Πάντως μόλις διαπιστωθεί ζημιά πάνω από το 30% στην ευρύτερη περιοχή, θα γίνει ένταξη στο πρόγραμμα των Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων(ΚΟΕ). Θα παρακολουθώ το θέμα και θα επανέλθω...

ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΝΕΑ:
- Έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία από τη χαλαζόπτωση της 10.12.2020 στην περιοχή του Δήμου Μονεμβασίας στον άξονα από ΠΛΥΤΡΑ-ΠΑΠΑΔΙΑΝΙΚΑ -ΑΣΩΠΟΣ-ΦΟΙΝΙΚΙ έως και ΣΥΚΙΑ και θα καταβληθούν οι ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΕΩΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΜΗΝΟΣ.
- Καθώς επίσης και οι ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ λόγω της χαλαζόπτωσης στον ΒΡΟΝΤΑΜΑ, που έλαβε χώρα στις 2.8.20 και έπληξε κυρίως ελιές Καλαμών, θα καταβληθούν και αυτές έως το ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΜΗΝΟΣ.
- Επίσης για τίς ζημιές από την χαλαζόπτωση στην περιοχή της ΣΠΑΡΤΗΣ και των ΑΜΥΚΛΩΝ που έλαβε χώρα στις 26.5.20, οι ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ θα καταβληθούν στους παραγωγούς έως το τέλος ΜΑΪ́ΟΥ. Η ζημιά στα εσπεριδοειδή της ΑΠΙΔΙΑΣ και του ΑΓΙΑΝΝΗ που προήλθε από τη χαλαζόπτωση της 2.8.20, θα αποζημιωθεί και αυτή στο τέλος Μαΐου.

Θέλω να ευχαριστήσω τον Διευθυντή του Υποκαταστήματος του ΕΛΓΑ για τη λεπτομερή ενημέρωση που μου έκανε, καθώς επίσης και για την συνεργασία που είχαμε στην εξέταση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το Υποκατάστημα της Πελοποννήσου, με κυρίαρχο αυτό της υποστελέχωσης.
Οι προσπάθειες όλων μας πρέπει να κατευθυνθούν προς τη με οποιονδήποτε τρόπο στελέχωση του οργανισμού με γεωπόνους εκτιμητές. Οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι πληρώνουν υποχρεωτικά το ασφάλιστρο στον ΕΛΓΑ και πρέπει να τυγχάνουν της ανάλογης αντιμετώπισης".
=====

Δαβάκης : Να επικεντρωθούμε στην προώθηση των οδικών έργων στη Λακωνία

Με αφορμή την επιστολή της Ομοσπονδίας Εμπόρων Βιοτεχνών και Επαγγελματιών Λακωνίας (Ο.Ε.Β.Ε.Λ) σχετικά με τις πληροφοριακές πινακίδες των νέων αυτοκινητοδρόμων και της σχετικής συζήτησης που προκάλεσε, ο βουλευτής Θανάσης Δαβάκης δήλωσε τα εξής:

Πριν λίγο καιρό μου κοινοποιήθηκε επιστολή της Ομοσπονδίας Εμπόρων Βιοτεχνών και Επαγγελματιών Λακωνίας (Ο.Ε.Β.Ε.Λ), που απευθυνόταν στο Υπουργείο Μεταφορών, στην οποία έθεταν θέμα σχετικά με την απουσία της αναγραφής της Σπάρτης και άλλων πόλεων και ιστορικών σημείων του Νομού μας από τις πινακίδες των αυτοκινητοδρόμων της Πελοποννήσου.
Σε συνεννόηση τότε με τον Πρόεδρο της Ο.Ε.Β.Ε.Λ Σωτήρη Ροϊνό και χωρίς περιττή δημοσιότητα, κατέθεσα τη συγκεκριμένη επιστολή στο Τμήμα Αναφορών της Βουλής, ζητώντας με αυτόν τον τρόπο από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, να με ενημερώσει για τα διαλαμβανόμενα σε αυτήν.
Πρόσφατα ο Υπουργός μου απάντησε, μαζί με τα σχετικά έγγραφα των αρμοδίων υπηρεσιών, ότι οι Κανονισμοί που καλύπτουν τη σηματοδότηση στους αυτοκινητοδρόμους της Χώρας προβλέπουν την αναγραφή «έως κατά μέγιστο τριών (3) προορισμών για την ευθεία ή την εξερχόμενη κατεύθυνση προκειμένου να εξασφαλίζεται η ευχέρεια ανάγνωσης στους οδηγούς και να περιορίζονται οι διαστάσεις της πινακίδας». Συνεπώς, η αναγραφή της Σπάρτης γίνεται «στις πληροφοριακές πινακίδες εκείνων μόνο των Κόμβων του Αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα που συνδέουν τον αυτοκινητόδρομο με τις υφιστάμενες οδούς προς Σπάρτη (Α.Κ. Σπάρτης /Τεγέα, Α.Κ. Λεύκτρου, Ισόπεδος Κυκλικός Κόμβος Σπάρτης, κ.λπ.), καθώς και στις πληροφοριακές πινακίδες όλων των κόμβων του Αυτοκινητοδρόμου Λεύκτρο - Σπάρτη».
Παράλληλα ο Υπουργός στην απάντησή του μου παραθέτει και έγγραφο του αρμοδίου Τμήματος Κατασκευής Συγκοινωνιακών Έργων με Σύμβαση Παραχώρησης, στο οποίο αναφέρεται ότι για να αλλάξουν περιεχόμενο οι ήδη υπάρχουσες πινακίδες χρειάζεται να υπάρξει σύνταξη νέας Μελέτης σύμφωνη με τις ισχύουσες προδιαγραφές, γεγονός που συνιστά τροποποίηση σχεδιασμού και σε κάθε περίπτωση αφορά θέμα λειτουργίας του Αυτοκινητοδρόμου.
Από την απάντηση του Υπουργού προκύπτει, ότι οι λόγοι ασφαλείας των οδηγών και των επιβατών επιβάλλουν οι πληροφοριακές πινακίδες να είναι όσο το δυνατόν επιγραμματικές, καθώς η «ευχέρεια ανάγνωσης από τους οδηγούς» και ο περιορισμός των διαστάσεών τους είναι διεθνείς προδιαγραφές στους Κανονισμούς που έχουν να κάνουν με την οδική ασφάλεια. Άλλωστε, η όλο και ευρύτερη χρήση των μέσων υψηλής τεχνολογίας (όπως οι εφαρμογές χαρτών), θα περιορίζει σε όλο και περισσότερο δευτερεύοντα ρόλο τις πινακίδες στους αυτοκινητοδρόμους.
Όμως πιστεύω, ότι αυτό που προέχει είναι οι προσπάθειες όλων μας προς το Υπουργείο Μεταφορών, να συνεχίσουν να επικεντρώνονται στη βελτίωση του υπάρχοντος οδικού δικτύου της Λακωνίας, όπως η ολοκλήρωση της Μελέτης του δρόμου Σπάρτη – Γύθειο, καθώς και οι αναγκαίες οδικές παρεμβάσεις της παράκαμψης της Σκάλας και του Βλαχιώτη. Προς αυτήν την κατεύθυνση και σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου και τον Αντιπεριφερειάρχη μας Θοδωρή Βερούτη καταβάλλω και εγώ κάθε προσπάθεια".

========