Επικαιρότητα - 23/12/2020


Τηλεδιάσκεψη φορέων και επιχειρηματιών Λακωνίας, Μεσσηνίας, Αρκαδίας, Αιτωλοακαρνανίας και Φθιώτιδας για την ανεύρεση λύσης στην προώθηση της επιτραπέζιας ελιάς «Καλαμών» στο εξωτερικό

Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2020 τηλεδιάσκεψη φορέων και επιχειρηματιών της Λακωνίας, Μεσσηνίας, Αρκαδίας, Αιτωλοακαρνανίας και Φθιώτιδας με θέμα την ανεύρεση λύσης στην προώθηση της επιτραπέζιας ελιάς «Καλαμών» στο εξωτερικό.

Η σύσκεψη αυτή ήταν απόρροια της απόφασης των φορέων της Λακωνίας που πάρθηκε στην τηλεδιάσκεψη της 11ης/12/2020 που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου Λακωνίας.

Στη σύσκεψη συζητήθηκαν τα εξής:
1. Τα προβλήματα που δημιουργούνται στην εξαγωγή της επιτραπέζιας ελιάς ποικιλίας «Καλαμών» που παγκοσμίως είναι γνωστή και εμπορεύεται ως "Kalamata olives". Τα προβλήματα συνδέθηκαν με την αίτηση ακυρώσεως στο Συμβούλιο της Επικρατείας του Συλλόγου Υπέρ των Μεσσηνιακών Ελαιοκομικών Προϊόντων Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΣΥΜΕΠΟΠ) έναντι της απόφασης Αριθμ. 331/20735 του Αναπληρωτή Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης (ΦΕΚ  648Β/28-02-2018)  για την ένταξη του όρου «Καλαμάτα» ως συνώνυμο της ελιάς ποικιλίας «Καλαμών». Η εκδίκαση της αίτησης ήταν προγραμματισμένη για τις 15/12 και αναβλήθηκε για τον Απρίλιο του 2021.
2. Η εξεύρεση μίας κοινά αποδεκτής λύσης για την θωράκιση και προώθηση του προϊόντος.
3. Οι «ελληνοποιήσεις» του προϊόντος, οι τιμές στην αγορά και ο διεθνής ανταγωνισμός.

Οι συμμετέχοντες τοποθετήθηκαν για όλα τα ζητήματα και αποφασίστηκε:
1. Να συνεχιστεί η συνεργασία για την ανεύρεση μιας κοινά αποδεκτής λύσης που θα περιλαμβάνει συνολικά το ελληνικό προϊόν, με σεβασμό στις ανάγκες τόσο των παραγωγών όσο και μεταποιητών και εμπόρων.
2. Να αναλάβουν δράση τα Επιμελητήρια και οι Περιφέρειες σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ώστε να ανατεθεί σε ειδικούς η σύνταξη ενός χάρτη/πρότασης που θα καταγράφει τις δυνατότητες για α) τη διεύρυνση του ΠΟΠ ή δημιουργία ΠΓΕ ώστε να κατοχυρωθεί το προϊόν και να θωρακιστεί παγκοσμίως και β) τη χάραξη στρατηγικής και τακτικής για την προώθηση του προϊόντος και τη στήριξη των παραγωγών, μεταποιητών και εξαγωγέων/εμπόρων για την προσαρμογή τους στις απαιτήσεις του παγκόσμιου ανταγωνισμού.
=====