5ο Δημοτικό Σχολείο Σπάρτης


«Εξορμήσεις» του 5ου 12/θ Δημοτικού Σχολείου Σπάρτης


Την Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου 2017, οι μαθητές της Α’ τάξης του 5ου 12/θ Δημοτικού Σχολείου Σπάρτης επισκέφτηκαν τη γειτονιά του σχολείου τους και της Γ’ τάξης το Δημαρχείο Σπάρτης, στα πλαίσια σχολικής δραστηριότητας ενώ την Τετάρτη 29 Νοεμβρίου 2017, οι μαθητές της Β’ τάξης είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν και να γνωρίσουν τη συνοικία του σχολείου τους.

Οι μαθητές, λοιπόν, με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών της Β’ και της Α’ τάξης, κ.κ. Μουρούτσου Κωνσταντίνου, Κόρακα Ελισάβετ, Γουγουλιά Στυλιανού, Μοίρα Γεωργίας, Μαστρογιάννη Αργυρούλας και Αγοργιανίτη Αθηνάς, επισκέφτηκαν τον ενοριακό Ιερό Ναό του Αγίου Σπυρίδωνα, όπου ο ιερέας του ναού, π. Σεραφείμ Κοσμάς τους μίλησε για τα μέρη του ναού, καθώς και για την εορτή των Χριστουγέννων.

Στη συνέχεια, επισκέφτηκαν το αρτοποιείο «Μάζη», όπου είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη διαδικασία παρασκευής ψωμιού και αρτοσκευασμάτων και να συζητήσουν για την όλη διαδικασία, μίλησαν για την ονομασία των οδών Ορθίας Αρτέμιδος, Τριακοσίων, Θερμοπυλών, Βρασίδου και Θίβρωνος και έκαναν ασκήσεις προσανατολισμού, κατηφόρισαν προς την περιοχή «Ματαλαίικα», είδαν το Αρχοντικό Ματάλα, το κολυμβητήριο Ματάλα … και φυσικά δεν παρέλειψαν να επισκεφτούν και την παρακείμενη του κολυμβητηρίου δημοτική παιδική χαρά, όπου ξεκουράστηκαν, έφαγαν το δεκατιανό τους και έπαιξαν για λίγο.

Οι μαθητές της Γ’ τάξης, με τους εκπαιδευτικούς κ.κ. Απαλοδήμα Αποστόλη, Σκαμνέλη Βασιλική και Αγοργιανίτη Αθηνά, μετέβησαν στο Δημαρχείο Σπάρτης, όπου τους περίμενε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου ο Δήμαρχος Σπάρτης, κ. Ευάγγελος Βαλιώτης. Τα παιδιά κάθισαν στα έδρανα των δημοτικών συμβούλων και αφού ο Δήμαρχος τα ευχαρίστησε για την παρουσία τους, ως άλλοι δημοτικοί σύμβουλοι και αυριανοί υπεύθυνοι δημότες και πολίτες, συζήτησαν μαζί του για θέματα και προβληματισμούς σχετικά με το Δήμο και τις λειτουργίες του.

Όπως δήλωσε ο Διευθυντής του Σχολείου, κ. Φώτης Πολίτης, οι εξωσχολικές δραστηριότητες και επισκέψεις των μαθητών και μαθητριών υπηρετούν πλέγμα διδακτικών και παιδαγωγικών στόχων, βοηθώντας τα παιδιά μέσα από βιωματικές καταστάσεις που πηγάζουν από καθημερινές ανάγκες και προβληματισμούς του κοινωνικού περίγυρου, να μάθουν αποτελεσματικότερα. Με άλλα λόγια, υπάρχει μια σύνδεση της καθημερινότητας με τη μαθησιακή διαδικασία και αυτή η νέα πνοή καθιστά τα παιδιά ενεργά κοινωνούς στη διαδικασία της μάθησης και στην αναζήτηση της γνώσης.

Επίσης,

Τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2017, και με την ευκαιρία της 3ης Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ τάξης του 5ου 12/θ Δημοτικού Σχολείου Σπάρτης, είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν, να συζητήσουν και να προβληματιστούν σχετικά με θέματα διαφορετικότητας, καθώς και να εστιάσουν στα δικαιώματα και στις δυνατότητες των ατόμων αυτών, ούτως ώστε να ευαισθητοποιηθούν για την κοινωνική τους ενσωμάτωση.

Με την καθοδήγηση των δασκάλων τους κ.κ. Μαστρογιάννη Αργυρούλας και Μοίρα Γεωργίας, παρακολούθησαν ολιγόλεπτη, ειδικά σχεδιασμένη προβολή, που αφορούσε μπαλέτο στο οποίο χόρευαν Άτομα με Αναπηρία, ενώ στη συνέχεια μπόρεσαν να κατανοήσουν βιωματικά και να συναισθανθούν τις δυσκολίες και τους περιορισμούς που αντιμετωπίζουν τα άτομα αυτά στην καθημερινότητά τους, στο οικογενειακό, σχολικό και ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Τα παιδιά, υποδύθηκαν άτομα με προβλήματα όρασης και κίνησης, οδηγώντας ένα συμμαθητή τους που είχε καλυμμένα τα μάτια του και στη συνέχεια «παίζοντας» τυφλόμυγα, αλλά και κινούμενα με «κουτσό». Το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξαν ήταν: «Όλοι διαφορετικοί, όλοι με ίσα δικαιώματα».

Όπως δήλωσε ο Διευθυντής του Σχολείου, κ. Φώτης Πολίτης, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, πάνω από ένα δισεκατομμύριο συνάνθρωποί μας παγκοσμίως είναι άτομα με αναπηρία και περίπου 190.000.000 από αυτά αντιμετωπίζουν ανυπέρβλητες δυσκολίες στην καθημερινότητά τους, και εξαιτίας των κοινωνικών στερεότυπων, προκαταλήψεων και στρεβλώσεων, οι δυνατότητες και οι ειδικές ανάγκες τους δε λαμβάνονται υπόψη, με αποτέλεσμα να γίνονται αντικείμενο περιθωριοποίησης, αποκλεισμού και στέρησης κοινωνικών τους δικαιωμάτων. Θεωρούμε ότι η εκπαίδευση των ατόμων αυτών –και ιδιαίτερα των παιδιών- στα ειδικά κέντρα μπορεί να μειώσει τις συνέπειες της αναπηρίας τους και να τους παρέχει μεγαλύτερες ευκαιρίες για την κοινωνική, οικονομική και πολιτική τους ενσωμάτωση και φυσικά όλα αυτά μέσα σε μια ευαισθητοποιημένη κοινωνία που σέβεται και αποδέχεται τη διαφορετικότητα και απορρίπτει κάθε είδους διάκριση, όπως τις διακρίσεις λόγω αναπηρίας. Άλλωστε, αυτός ήταν και ο στόχος της συγκεκριμένης σχολικής μας δραστηριότητας.

========